توجه به فصل گرما و نیاز بدن به مایعات و املاح معدنی، مصرف روزانه دو وعده میوه برای تعادل سیستم بدن بسیار مفید است.
مصرف روزانه میوه، کلسترول خون را ‪ ۱۰‬درصد، احتمال وقوع سکته مغزی را ‪ ۴۰‬درصد و احتمال بروز سکته قلبی را ‪ ۱۵‬درصد کاهش می‌دهد.
با توجه به اینکه فشار خون بالا یکی از عوامل خطرساز بروز سکته‌های قلبی است، توت فرنگی با کاهش فشار خون، با این عامل خطرساز مقابله می‌کند.
توت فرهنگی ، اشتهاآور و تقویت‌کننده بوده و اگر له و در آب یا آب پرتقال ریخته شود، نوشیدنی خوش‌رنگی بدست می‌آید که عطش و خستگی را رفع می‌کند.
افرادی که از ضعف حافظه رنج می‌برند و یا نگران هستند با افزایش سن، قدرت حافظه خود را از دست بدهند، توت فرنگی را درسبک غذایی خود قراردهند تا به تقویت حافظه خود کمک کنند.

هندوانه را نیز با داشتن مقادیر فراوان آب، پتاسیم، منیزیم، ویتامین ‪ C‬و پیشتاز ویتامین ‪ A‬از جمله میوه‌های مفید مصرفی در تامین آب و املاح بدن میتوان عنوان کرد.

انواع سیبهای تابستانی با داشتن ویتامین‌های ‪ C،B ،A‬و پتاسیم در تامین املاح و دیگر ویتامین‌های بدن نقش دارند و سیب به سبب داشتن فیبر فراوان به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و در کنترل قند و چربی خون نقش دارد.
آلبالو و گیلاس با داشتن یک عامل ضدباکتری در پیشگیری از پوسیدگی های دندان و بیماری های لثه مفید محسوب می‌شوند.
آلبالو و گیلاس که 91درصدآنها را آب تشکیل میدهد غنی ترین منابع ویتامین c هستند.

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ۱٢:٤٦ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/۸/٢